موارد استفاده از ارتودنسی

يکشنبه 3 ارديبهشت 1396
10:05
پزشک

بسیاری از افراد در تکاپوی این مساله هستند که روش ارتودنسی را انتخاب کنند یا سایر روش های زیبایی دندان نظیر لامینیت کردن دندان .

در شرایط زیر توصیه می شود که فرد از ارتودنسی برای درمان بهم ریختگی های دندانی استفاده نماید :

عدم توانایی در تغذیه مناسب :

ما برای یک تغذیه مناسب علاوه بر اینکه نیازمند دندان‌های سالم هستیم نیاز داریم اگر دندان ها بهم ریخته و یا روی هم رفته باشند فرد قادر به خوردن غذاهای مناسب و مفید نخواهد بود و البته این مشکل در جویدن و برای آسیاب کردن غذا به صورت چشمگیر بروز خواهد کرد ، یا به‌اصطلاح جویدن غذا دندان‌های فک پایین و بالا بایستی در موقعیتی قرارمی گیرند که هماهنگی عضلات بهم می ریزد و فرد قادر به خوردن غذا نخواهد بود . بنابراین در این شرایط بهترین درمان ارتودنسی می باشد که با اصلاح جایگاه های دندان فرد توانایی جویدن را بازیابد .

بد نیست بدانید که هر نوع عدم‌تعادل یا جابه‌جایی دندان‌ها به‌صورتی که یک سیکل کامل جویدن را به هم بزند و این مشکل سیستم هضم غذا را دچار خلل خواهد کرد ، سیستم جویدن مختل می‌شود. این مشکل به عنوان مهم ترین مساله برای انتخاب درمان ارتودنسی خواهد بود که می تواند آسیب های گوارشی و .. را نیز از بین ببرد .

%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%88%d8%af%d9%86%d8%b3%db%8c-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86

از بین بردن آثار مخرب زیبایی :

بسیاری از افراد که دندان های آسیب دیده و بهم ریخته دارند، زیبایی آن ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد ، از این رو افراد باید تلاش نمایند که دندان های خود را مخفی نگاه دارند ، البته در مواردی که دندان ها جلو زده و یا فرو رفته باشد چهره به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و فرد دچار آسیب های ظاهری می شود ، از این رو درمان ارتودنسی به وی پیشنهاد می گردد .

زیبایی صورت امری است که نمی‌شود آن را جدی نگرفت از این رو باید در تلاش بود که موارد تاثیر گذار بر نازیبایی را اصلاح نمود . با تشخیص به‌موقع و رفع تنفس دهانی به‌خوبی می‌شود از ایجاد این مشکل جلوگیری به عمل آورد و تخریب چهره را مانع شد . دندان های ردیف و صاف و مرتب نشانه ی زیبایی و جذابیت هر فرد خواهد بود .

بسیاری از درمان‌های ارتودنسی برای رفع ناهنجاری‌هایی که در ظاهر صورت، اثر نامطلوب دارد صورت می‌گیرد، افراد بسیاری بعد از ارتودنسی دچار تغییرات مثبت در فک و فرم کلی چهره می شوند ، پس و پیش‌بودن دندان‌های جلویی یا جلو و یا عقب بودن فک و عدم‌تناسب آن با صورت که باعث عدم‌زیبایی می‌شود، نیاز به ارتودنسی را ایجاب می‌کند و این حق طبیعی هر فردی است که به فکر زیبایی خود باشد چون برای یک شخصیت سالم واقعاً مؤثر است.

2%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%88%d8%af%d9%86%d8%b3%db%8c

مسائل بهداشتی :

بسیاری از افراد به دلایل و مسائل بهداشتی فراوانی که دارند ، نیاز به ارتودنسی دندان خواهند داشت ، شستشو و مراقبت از دندان های بهم ریخته بسیار سخت و مشکل خواهد بود و از طرفی فرد قادر به مراقبت و رعایت نظافت آن ها نخواهد بود ، این مشکل آثار بسیار منفی بر بوی دهان و بهداشت دهانی خواهد داشت که بعد از مدتی فرد را آزرده خاطر خواهد کرد .

با توجه به اهمیت رفع این مشکل نیاز است تا این افراد از روش ارتودنسی برای رفع این مشکل استفاده نمایند .


[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به dandaneh است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]